25.jūlijā, Fendt rūpnīcā Marktoberdorfā, notika kāds ievērības cienīgs notikums – tika saražots 100 000. Fendt 700. sērijas traktors. Jau 25 gadu garumā Fendt 700. sērijas traktori ir bijuši lauksaimnieku top izvēle kā Eiropā, tā pasaulē.
Manevrējamība, augsta veiktspēja un zemais degvielas patēriņš ir trīs īpašības, kas nemainīgi vijušās cauri visām 700. sērijas traktoru paaudzēm, un savā ziņā ir uzskatāmas par šo traktoru panākumu atslēgu. Lauksaimniecības tehnikas ražošanas lielvalstī Vācijā neviens cits traktors nav reģistrēts tik bieži kā ilggadējais top modelis – Fendt 724 Vario. 25 gadu laikā Fendt 700. sērija vairāk nekā 9 valstīs saņēmusi 33 prestižas lauksaimniecības nozares balvas, taču ne mirkli nav apstājusies savā pilnveidē.
“700. sērija ir VW Golf starp traktoriem!” mazliet ar humoru un priecājoties par panākumiem teic Fendt valdes loceklis Kristofs Groblinghofs. Viņš uzsver, ka lai piepildītu arvien pieaugošās traktortehnikas vadītāju prasības, Fendt 700 Vario traktoru sērija ir attīstījusies ar katru paaudzi. Vairāk jaudas, mazāk patērētās degvielas, labāka manevrējamība un vēl vairāk komforta. Padarīt izcilu traktoru vēl izcilāku, tāds bija, ir un būs mūsu inženieru moto.
Lauksaimnieku favorīts no pirmās paaudzes
Īpašs notikums jaunās un daudz sološās Fendt traktoru sērijas pirmizrādei bija 1998. gada 30. augusts, kad Fendt Veisenšteinas pilī pirmo reizi prezentēja žurnālistiem Fendt Favorit 700 Vario sērijas modeļus. Divas dienas vēlāk, lielajā Fendt Saaten-Union lauka dienā Vadenbrunnā, jaunie traktori pulcēja interesentu pūļus.
Fendt Favorit 700 Vario bija otrā traktoru sērija, kurā tika izmantota Fendt Vario transmisija, kas popularizēja bezpakāpju transmisiju Eiropas saimniecībās.
Fendt izmantoja četru vārstu dzinējus, kas tajā laikā bija pilnīgs jaunums lauksaimniecības tehnoloģijā. Šis 6 cilindru dzinējs, kas tika izstrādāts ekskluzīvi Fendt, nodrošināja augstu jaudas rezervi un ievērojami samazināja degvielas patēriņu. Par šo novatorisko inovāciju kopumu sērija ieguva balvu “Gada traktors 1999”.
Fendt bija pirmais ražotājs, kas ieviesa mašīnas vadību ar džoistiku un termināli 115 līdz 160 zs jaudas klasē. Fendt Favorit 716 Vario ar to saistīto Variotronic sistēmu 2000. gadā Briselē, izstādē Agribex, tika apbalvots ar “Bronzas vārpu.” Pateicoties lauksaimnieku atzinībai, pirmās paaudzes traktoru piegādes pārsniedza 10 000 vienību
Otrā paaudze – “kā braukt ar automātu”
Jau 2003. gadā no sērijas nosaukuma tika izņemts piedēklis “Favorit”. Ar otro paaudzi Fendt noteica jaunus standartus komforta un degvielas ekonomijas jomā. Traktora vadības sistēma (TMS), kas kontrolēja dzinēju un transmisiju, optimizēja degvielas iesmidzināšanas daudzumu un dzinēja apgriezienus. Pie zemām slodzēm dzinēja apgriezieni tika samazināti, kas būtiski samazināja kopējo dīzeļdegvielas patēriņu. Ar TMS sistēmu gāzes pedālis pirmo reizi ieguva akseleratora pedāļa funkciju, līdzīgi kā automašīnai ar automātisko pārnesumkārbu.
Jaunā ieviestā VariotronicTI sistēma spēja iegaumēt funkciju secību un tādējādi pirmo reizi tās automatizēt. Viena pogas nospiešana izraisīja 13 funkciju darbību, un iegūtais laika ietaupījums padarīja šo funkciju ļoti populāru. Inovācijas atstāja iespaidu gan uz lauksaimniekiem, gan žūrijām: 2003. gadā Fendt saņēma bronzas medaļu Demopark izstādē par funkciju, kas ļāva mainīt virzienu, izmantojot džoistiku.
Vienmēr uz pareizā ceļa jeb 3.paaudze un satelīts
Automātiska vadība pa trasēm pirmo reizi: Ar trešo paaudzi Fendt piedāvāja rūpnīcā iebūvētu trases vadību. Pilnībā automātiskā Fendt Auto-Guide vadības sistēma darbojās, izmantojot proporcionālu stūres vārstu, lai precīzi sekotu taisnām līnijām vai noteiktām robežām.
Lauksaimnieki varēja uzstādīt portatīvo uztvērēju korekcijas signālam lauka malā, nodrošinot pāreju precizitāti līdz pat 3 cm. Jau toreiz vadības sistēma nodrošināja, ka traktors pats palika uz trases. Apvienojumā ar VariotronicTI precīzs lauka darbs sākumā bija inovācija, bet vēlāk kļuva par normu. Fendt arī atzina pašreizējo darba iekārtu prasības un piedāvāja risinājumus, tostarp lielāku pacelšanas jaudu aizmugures pacēlājam, jaunu frontālo iekrāvēju un lielāku ass slodzi.
4.paaudze – dizains un augstākie DLG testu rezultāti
Neatkārtojamais dizains bija tas, kas akcentēja ceturtās paaudzes pilnīgi jauno izstrādi. Tā saņēma veselu virkni apbalvojumu: sērija ieguva prestižas balvas, piemēram, “RedDot dizaina balvu 2012”, “Vācu dizaina balvu” un “iF produktu dizaina balvas” zelta medaļu. “Jauda, dinamika un veiktspēja – tās ir īpašības, kas raksturo traktoru. Fendt 700 Vario izceļas arī ar neatkarīgu un pamanāmu izskatu, kurā detaļas atgādina amerikāņu kravas automašīnu dizaina vaibstus,” tā sprieda iF produktu dizaina žūrija.
Jaunais izskats ir balstīts uz principu “forma seko funkcijai,” kas skaidri redzams pilnīgi jaunajā Fendt VisioPlus kabīnē ar revolucionāro, izliekto vējstiklu, kas nodrošina labāko pārredzamību, un daudzfunkcionālo roku balstu ergonomiskam darbam. Ar SCR tehnoloģiju mašīnas ietaupīja līdz 10 procentiem dīzeļdegvielas.
Neatkarīgajā DLG PowerMix testā 2012. gadā jaunais top modelis Fendt 724 Vario nekavējoties sasniedza labāko rezultātu savā veiktspējas klasē.
Nācijas favorīts un godalgots degvielas ekonomijā
Sākot no 2014. gada, attīstītā piektā paaudze no Fendt 700 Vario turpināja savu priekšgājēju panākumus. Top modelis piecas reizes no 2014. līdz 2019. gadam Vācijā saņēma titulu “Nācijas favorīts” pēc reģistrācijas datiem. Modeļi, piemēram, Fendt 720 Vario un Fendt 718 Vario, arī regulāri iekļuva top desmitniekā.
Viens no nozīmīgākajiem piektās paaudzes uzlabojumiem bija saistīts ar degvielas patēriņu. SCR tehnoloģija tika papildināta ar pārklātu kvēpu filtrēšanas (CSF) sistēmu un ārējo izplūdes gāzu recirkulāciju, kas samazināja degvielas patēriņu un uz pusi samazināja AdBlue patēriņu.
Neatkarīgais DLG-PowerMix tests no 2016. gada decembra fiksēja rekordlielu ekonomiju top modelim Fendt 724 Vario, kuram degvielas patēriņš ir tikai 255 g/kWh un AdBlue patēriņš ir zems – tikai 3.4 procenti. Šie iespaidīgie rezultāti pārliecināja daudzus uzņēmējus.
Sestā paaudze – pilnīgi jauna līmeņa darba stacija
Klienti piektās paaudzes vadītāja darba staciju raksturoja kā vienkāršu, populāru un pārbaudītu. Bet tad bija laiks nākt sestajai paaudzei – ar pilnīgi jaunu vadības sistēmu – FendtONE. Jaunā FendtONE vadītāja darba stacija ietver pilnīgi pārstrādātu daudzfunkcionālo roku balstu, jaunu daudzfunkcionālo džoistiku un citas būtiskas tehnoloģijas. Tas bija pilnīgi jauns piegājiens Fendt vadībai un veidoja pamatu nākotnes attīstībai un funkciju uzlabojumiem.
Vadības paneļus un funkciju pogas uz roku balsta un džoistika tagad var brīvi pielāgot – tieši tā, kā vadītājam nepieciešams. Papildus tam, FendtONE onboard un offboard piedāvā daudzus Smart Farming risinājumus, kas vēl vairāk vienkāršo traktora un agregātu vadību. “Esmu sajūsmā par FendtONE – tas ir viegli lietojams un ārkārtīgi daudzpusīgs,” saka Deivids Ellins, lauksaimniecības vadītājs graudaugu, govju un aitu saimniecībā Anglijā. Sestā paaudze ir pirmā sērija, kas aprīkota ar FendtONE darba staciju un turpina savu priekšgājēju panākumus.
Jaunas jaudas iespējas – Fendt 700 Vario Gen7 līdz pat 300 zs
Pašas jaunākās paaudzes (Gen7) 700. sērijas traktoram latiņa uzstādīta maksimāli augstu. Tā izstrādes galvenais mērķis – uzbūvēt visu laiku manevrētspējīgāko ātrāko un efektīvāko 700. sērijas modeli. Gen7 ir izdevies padarīt lielo traktoru tehnoloģijas pieejamas kompaktklasē līdz 300 zirgspēkiem, saglabājot uzticību saviem principiem – traktori ir veikli, ar augstu kravnesību un īpaši zemu degvielas patēriņu. Šī paaudze izceļas ar inovatīvo, vienpakāpju Fendt VarioDrive piedziņas sistēmu, integrēto VarioGrip riepu spiediena regulēšanas sistēmu un ātrumu līdz 60 km/h. Neatkarīgajā DLG-PowerMix testā 2023. gadā Fendt 728 Vario sasniedza jaunu rekordu un kļuva par līderi sava jaudas klasē.
Kā īsts balvu magnēts, šī paaudze ir saņēmusi visvairāk apbalvojumu, kopumā astoņas atzinības. Apbalvojumi ietver “Tractor of the Year 2023” titulu, “Farm Machine” , “AE50 2023”, kā arī divas inovācijas balvas no Ungārijā un Polijā, sudraba medaļu par jauniem produktiem Somijā, kā arī vēl divas godalgas par atklāšanas kampaņu un pasākumu.